luni, 30 ianuarie 2012

Ceva...Maruntis...



Stiu de unde sa facem rost de bani pentru Romania, s-o scoatem noi din criza daca altcineva nu poate, sa traim si noi ca norvegienii... Aducem bani de acasa...

Pentru ca stiu ca 87,98(6)% dintre voi aveti un recipent in care “colectionati” monede. Maruntis.

Io cel putin…am...

Seara, cand ajung acasa si-mi impachetez nadragii (pe care i-am dat jos in prealabil, nu cu mine in ei), intotdeauna imi cad din buzunare fise... Monede... Maruntis... Cu zgomot abundent de sorcova cazuta in cap, pe scari... E un fel de semnatura sonora a mea... Asa cum zmeul din povesti isi anunta sosirea acasa lovind cu buzduganul in usa, io-mi anunt sosirea tuturor vecinilor imprastiind maruntisul pe podele...

Bineinteles ca nu-i pun (maruntii) inapoi in nadragi, ca iar mi-ar cadea pe jos la reimpachetare... Si as fi idiot... Ii pun intr-o cutiuta (sa-mi zornaie si mai tare)... Asta ma costa a doua zi, cand la orice magazin merg si am nevoie de maruntis... Si nu mai am... Asa ca platesc cu bani de plastic, primesc rest maruntis, care-mi cade seara acasa, la impachetare si ajunge in final in cutiuta...(pe care mama are grija sa-i schimbe din cand in cand si uite asa am o ultima speranta de banuti cand imi frige buza)...

Am inceput sa bag in cutiuta in urma cu ceva vreme...si adun mereu...maruntis... Ganditi-va ca fiecare dintre monedele alea a cazut pe jos cel putin o data in viata ei, de cand a ajuns la mine, picaturi chinezesti pentru vecinii mei... Nu asta conteaza. Conteaza faptul ca si voi aveti recipiente cu fise... Nu fese, fise. Monede. Asa-i? Aveti un cos, o cutie, un porc-pusculita, ceva, orice...

Io cred ca noi, romanii, avem acasa averi uriase... Nu luati in parte. Dar daca toti am scoate maine tot maruntisul pe piata, io-s convins ca am pune in circulatie o suma mare... Mare de tot. Sa cumparam cu maruntul nostru ceva, orice... Deci scoatem si noi tara din criza cu banii pe care deja ii avem?

Cine are marunt adunat acasa?

Astept cu interes parerile voastre si...daca inca nu aveti acasa cutiute cu bani...incepeti sa faceti din asta un obicei...pentru ca asa veti economisi ceva banuti (nu foarte multi dar e ceva) pentru zilele alea cand nici de o cafea nu aveti...

V-am pupat pe portofele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu