miercuri, 10 februarie 2010

Din ciclul intamplarilor proaste sau fara rost...momentele cand totul pare ca nu merge bine


In viata fiecarui om de pe aceasta planeta exista pe tot parcursul vietii zile (momente) bune si zile (momente)proaste...In aceasta seara am simtit nevoia sa incerc a ajuta pe cineva foarte drag mie care a avut o zi proasta si asa cum cu totii am trecut de multe ori prin astfel de zile incerc sa-mi expun si eu parerea despre astfel de situatii.Sunt oameni care de cum se trezesc dimineata pasesc cu incredere si intensitate in misterul zilei care va urma,gandindu-se cu interes ...oare ce va urma sa se intample azi ?... sau pur si simplu sunt oameni care au curiozitatea de a lasa misterul sa le dezvaluie ceea ce destinul le-a rezervat azi fara sa se gandeasca decat probabil la rezolvarea diferitelor situatii care pot aparea...sunt de asemenea si oameni care stiu bine ce au de facut si experienta si puterea in propriile puteri ii fac sa reuseasca sa-si faca clipele dupa cum ei doresc...aceasta categorie asumandu-si si riscul de a nu fi tocmai satisfacuti de rezultatele ce vor aparea...Ma rog,nu despre asta e vorba aici...Spuneam de zile proaste sau zile bune...Cand apar zile bune (de care ne amintim mereu cu drag) de bucurie,cu evenimente care ne induc in suflet anumite stari de liniste si siguranta suntem incantati si in functie de personalitatea fiecaruia simtim bucuria in stilul propriu...Am lamurit problema cu astfel de zile dar eu imi propun acum sa vedem cum putem rezolva sau trece cu bine peste zilele proaste care inevitabil vin peste noi (fie ca vrem sau nu) pentru a ne mai trezii din visare uneori sau pentru a ne arata si aceasta fata din viata asta prin care trecem zi de zi pe acest pamant...

Asadar...Cum supravietuiti unei zile extrem de proaste? Ma refer la acele zile in care nimic nu merge inca de dimineata, totul se agraveaza pe masura ce trece timpul, ghinionul e la el acasa pe strada noastra, ne apuca migrenele, orice facem sa ne calmam are efect invers etc. Si unde mai punem ca inca ziua nu s-a terminat?

Simtim ceva cand suntem tristi?e doar o stare de spirit?o senzatie?De-a lungul timpului sunt ferm convins ca multe persoane au ajuns la un moment dat la o astfel de intrebare.De ce suntem tristi?Ce este fericirea?Cum simtim dragostea?...atatea intrebari imi vin in minte...si inca una...Ce simtim cand suntem tristi?Nu e o intrebare existentiala,dar e una al carui raspuns sigur ne-ar fi inutil.Si totusi continuam sa ne intrebam singuri,sa ne oferim raspunsuri imaginare,sa ne pacalim uneori pe noi insine.
Ce simtim cand suntem melancolici sau tristi?simtim un gol interior ,un tremur al trecutului,o vapaie rea ce ne-a fost data candva si nu gasim alinare cand ne pierdem in toate detaliile unor imagini pierdute in trecerea timpului...sau,poate doar ni se pare ca asta simtim...poate fiecare are alta idee despre melancolie sau tristete .unii plang,altii ofteaza si,uneori,altii chiar sufera si sunt nervosi.Sunt nervosi ca au trait acele clipe...sunt furiosi pentru ca in aceste zile proaste avem impresia ca tot ce e legat de trecut si tot ce nu ne produce bucurie se aduna sa ne enerveze sau sa ne faca sa detestam atat de mult oamenii,faptele lor si chiar diferitele momente din viata traita pana acum...Toate acest momente par (sau chiar sunt) niste coincidente aparute fara scop in astfel de zile si care nu au decat darul de a ne arata ca uneori apar si astfel de situatii...sau poate chiar nu exista astfel de coincidente pentru ca sincer sa fiu eu nu cred in astfel de coincidente neplacute...cred ca trecand prin starile de discomfort provocate de aceste situatii si zile neplacute incercam sa le adunam pe toate la un loc punandu-le pe seama intamplarilor ce s-au adunat sa ne scoata din minti...Cred totusi ca astfel de coincidente (gen vazut o anumita persoana,facand ceva la o anumita perioada de timp,discutand cu persoane care ne pun bete in roate cand credeam ca totul va fi bine etc etc)se pot intampla si in zilele cand starea noastra de spirit e alta si nu suntem inconjurati de atatea evenimente neplacute...Cred ca atunci cand suntem mai linistiti si fericiti decat in zilele (momentele) noastre proaste astfel de situatii trec fara sa le bagam prea mult in seama sau atunci cand se intampla pur si simplu le enumeram si le punem pe seama simplului ghinion si trecem mai usor peste situatia aparuta fiind doar simple evenimente...la cateva zile,saptamani,luni,ani...Se intampla ca aceste stari sa vina toate in aceiasi zi ceea ce poate fi si bine dar si rau...(bine caci coincidentele neplacute se intampla AZI si apoi va rasarii soarele ca inainte si starea de stres va trece...dar si rau pentru ca aceste coincidente apar toate la un loc,exact cand nu ne asteptam...desi simtim intr-o anumita zi lucrurile nu vor merge bine...avem o intuitie,o anumita stare ...poate fi un semn sau poate suntem prea tensionati ?...simtim atunci ca cerul ne pica in cap si ne iesim din fire exteriorizandu-ne cum fiecare dintre noi stim.

Eu unul incerc sa ma linistesc ,sa ma gandesc la aceasta zi proasta doar ca la o simpla zi grea si atat...imi spun in minte ca maine va fi o zi mai buna...imi impart tristetile si parerile impreuna cu jumatatea sufletului meu care e dispusa sa ma asculte si sa ma sustina in continuare crezand in mine si acesta situatie ma linisteste...acum depinde si de personalitatea si nevoile fiecaruia dintre noi...

Ca de obicei mi-am expus simplele pareri si va incurajez sa veniti cu idei si comentarii ....asta ca sa fiu sigur ca neuronul meu a realizat sau interpretat corect (sau gresit) acest subiect...Sper totusi ca aceasta postare va ajutat cumva si mai sper ca ideile mele despre astfel de momente sa ne ajute pe toti sa trecem cu bine peste orice situatie ,oricat de nasoala ar fi ea...

Aveti grija de voi...

Un comentariu:

  1. ziua de azi a fost ca un cosmar...cred ca ai dreptate..uneori se aduna lucruri pe care in mod normal nu le bagam in seama..dar acum cand suntem abatuti si toate relele pamantului trag pe noi ni se pare ca suntem blestemati..nuj ce sa zic..eu tot cred in varianta mea cu 'blestemele'..chiar cred ca m-au ajuns blestemele:)) dar lasa..maine e inca o zi...cat de rea poate sa fie?

    RăspundețiȘtergere